Speciální edice Nissanu poputuje k padesáti vyvoleným

Speciální kousky bývají vždy něčím výjimečné. Ať už je to design, výbava nebo technické vlastnosti, vždy se okolo sejdou auto-moto příznivci a žasnou nad krásnou, kterou pro ně jejich oblíbená značka přichystala. V případě Nissanu se jedná o jedinečnou edici modelu GT-R50, který bohužel poputuje jenom k padesáti vyvoleným zákazníkům.

Pokud byste si pořizovali klasický Nissan GT-R, zaplatíte za něj 2,7 milionů korun, přičemž za nějaký doplatek si jej můžete ještě nechat vytunit. V případě přívlastku 50 ale zaplatíte o 22 milionů korun více, ale o žádném dalším tuningu už nemůže být řeč. Z čeho tedy plyne ta vysoká cenovka?

Pomineme-li to, že se jedná o speciální vydání, tak ačkoliv si auto bere inspiraci ze svého předchůdce, téměř všechno zde máme nové. Karoserie možná na starý vzhled odkazuje, ale rozhodně se jedná o nové vydání z uhlíkové kompozitu, které apeluje na dramatičtější křivky a lehkost. Vzadu nám navíc přibylo ovladatelné křídlo s lepšími koncovkami výfuku.

GT-R50 spoléhá na motor 3.8 V6 Twin-turbo, jenž je naladěný na výkon 820 koní a 780 Nm točivého momentu. Podvozek se dočkal speciálního pružení Bilstein a rovněž i brzdy se dočkaly závodních charakteristik.

Interiér si již tolika změnami v porovnání s klasickou variantou neprošel. Pouze obložení je z karbonu a sedadla nabyla větších rozměrů.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky