Škoda Octavia nabývá na kráse, doporučení pro městské ježdění najdete téměř u každého experta
Unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto pokračoval i kategorií automobilů, které lze pořídit za cenu mezi stem a dvěma sty tisíci korunami.
V průzkumu 239 profesionálních mechaniků hodnotilo systémem školní výuky padesát nejpopulárnějších vozidel v České republice a na Slovensku. Nejlépe byla ohodnocena Škoda Octavia I, nejhůř naopak dopadl Renault Clio IV.
Stejně jako o vozů do sta tisíc korun, byla hlavním měřeným kritériem spolehlivost motoru a jeho zavěšení, poruchovost elektroniky a kvalita karoserie. Z aritmetického průměru hodnocení těchto atributů vyplynula pětibodová stupnice známek jako ve škole.
Shodný byl i počet 239 mechaniků, kteří v druhé části průzkumu hodnotili osmnáct nejpopulárnějších ojetých automobilů na českých silnicích mezi stem a dvěma sty tisíci korunami.
Mezi hodnocené vozy byly zařazeny tyto modely – Škoda Octavia I, Škoda Citigo, Škoda Octavia II, Škoda Roomster, Volkswagen Golf VI, Škoda Fabia II, Citroën Berlingo II, Seat Ibiza IV, Volkswagen Caddy III, Hyundai i20 I, Volkswagen Polo V, Dacia Logan II, Dacia Dokker, Dacia Sandero II, Ford Fiesta VI, Renault Mégane III, Kia Cee’d II a Renault Clio IV.
Vítězem testu v této kategorii se stala Škoda Octavia I (výroba 1996-2010). „Je poměrně zajímavé, že nový montážní závod byl v Mladé Boleslavi otevřen 3. září 1996. A v tento den byla také oficiálně zahájena montáž nové Škody Octavia I. Díky tomuto modelu získala Škodovka světové jméno a kvalita zpracování vozu to potvrzuje. Tento model by doporučilo 100 % našich mechaniků. Přesto samozřejmě existují i důvody, proč k nám řidiči s Octavií jezdí. Poměrně častým problémem byla koroze, dále mechanici často řešili potíže se stahováním oken, zabezpečením dveří, silentbloky nebo předními kotouči,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku.
Cílem ankety bylo zprostředkovat českým zákazníkům co nejucelenější přehled o spolehlivosti oblíbených vozidel. „Před koupí auta si většina lidí shání co nejspolehlivější informace o vybraném modelu. Ty ale často chybí. Čeští řidiči se tak většinou musí spoléhat jen na rady známých nebo internetová hodnocení. Jen velmi málo anket ale srovnává auta mezi sebou, navíc většinou nereflektují situaci na českém trhu,“ vysvětluje Krejčí.