Pagani Huayra je k vidění už i v Česku. Jedinečný vůz svého druhu stál majitele 40 milionů
Supersport Pagani Huayra zraje jako víno a od toho je odvozena i jeho cena. Čím je starší, tím je lepší a poptávka ohledně koupi tohoto vozu neustále stoupá. Ačkoliv český zástupce je jediný svého druhu na našem území, kdo má tu možnost se s ním prohánět na našich silnicích, tak si ale musel sáhnout pěkně hluboko do peněženky.
Italský vůz původně vyrobený v roce 2011 dostal nálepku superauta, s níž se vzhledem k přibývajícímu věku zvedá i jeho cena. Ta byla původně stanovena na 850 tisíc eur (26 milionů korun) a nyní se vyhoupla až na 40 milinonů. Každá Huayra je svým způsobem uměleckým kouskem a k tomu napovídá i ten fakt, že do výroby bylo vysláno pouze sto kousků. V případě českého zástupce se jedná o jednapadesátý exemplář z limitované edice. Samotná výroba jednoho vozu pak trvá i půl roku.
Vůbec první kousek z celé edice byl představen na ženevském autosalonu v roce 2011, kde se výrobce nechal slyšet, že svým pojmenováním vozu vzdává hold bohu větru, který je úzce spjat s legendami prastarých Inků. Pravděpodobně tím chtěl vyjádřit sílu, rychlost a přitom lehkost, kterou je během jízdy možné cítit. Základem superauta je karbonový monokok doplněn dvojicí rámů. Celý vůz včetně povrchových dílů dbá na udržení si nízké hmotnosti, která nepřesáhne 1350 kilogramů.
Zajímavostí karosérie je, že je navržena podobně, jakou jsou navržena křídla u letadel. Nemluvíme ale pouze o tvaru, nýbrž o prvcích, které nám umožňují měnit úhel náběhu. Podobně to je na přední i zadní straně auta, kde jsou umístněny pohyblivé aerodynamické prvky, které v závislosti na jízdních a povětrnostních podmínkách neustále mění svou pozici.
Pagani Huayra je poháněný vidlicovým dvanáctiválcem původem z AMG, dvěma turbodmychadly a mazáním se suchou skříňkou. Vše je podélně uloženo u zadní nápravy. Celá pohonná jednotka produkuje výkon až 537 kW (730 koní) a 1 000 Nm točivého momentu, což vozu dovoluje zrychlit z nuly na stovku za pouhé 3,3 sekundy. To vše až do maximální rychlosti 360 km/h. O případné rychlé zastavení se nám starají keramické kotouče, jež celý vůz dokážou dostat do klidu z rychlosti 100km/h za celé 2 sekundy. Při dvojnásobné rychlosti za dvojnásobnou délku.
Součástí vozu je i nabídka možných vylepšení a příplatkové výbavy. Mezi nimi je například zadní parkovací kamera či parkovací senzory, kožešinové čalounění interiéru a sada hliníkových doplňků. V exteriéru jsou to naopak kola ve stylu Zonda R a dvoubarevný lak na karoserii, jehož vrcholem jsou jasně viditelné karbonové díly s celokarbonovou karoserií.