Nový Volkswagen Golf se představí v roce 2019. Bude mnohem lehčí a silnější
Spousta automobilních společností nám představila svou vizi do budoucna a jinak tomu není ani v případě této značky. Oblíbený model Volkswagen Golf se dočká řady vylepšení, které nastartují novou a úspešnou generaci. V roce 2019 by mělo auto zažít svou premiéru a o rok později přijde dokonce nejsilnější verze GTI.
Německá automobilka se snaží upoutat své příznivce a dle dostupných informací se bude na co těšit. V roce 2018 by nám měl být představen facelift vozu, jenž bude o dvanáct měsíců později sloužit jako vzor pro úplně novou generaci. Podle šéfa Volkswagenu Herberta Diesse bude nový model Golf GTI tím nejlepším hot hatchem, co se kdy proháněl na silnicích napříč celou Evropou. Mělo by se jednat o vrcholné provedení vozů této značky, nakonec však přijde ve třech různých provedeních.
Základem je standardní model, jak ho známe my, který z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce dostane 265 koní. Nad tento model by se měla posunout v hierarchii o něco výše verze GTI Performance, jež bude doprovázena výkonem 300 koní. Třetí a úplně vrcholnou podobou bude verze Golf GTI Clubsport, jehož výkon bude 326 koní a na rozdíl od svých sourozenců dostane pohon na všechna čtyři kola.
Na oficiální premiéru si sice počkáme ještě téměř dva roky, ale už se hovoří o tom, že kromě rychlosti a síle se vůz z celé řady nových modelů stane i mnohem lehčím a pohodlnějším než jeho předchůdci. Domopoci tomu má agregát, jenž se doplní 48voltovým elektrickým okruhem a tím by měl potvrdit předem zmíněná fakta. Spalovací motor pak nebude mít turbo, jak se mnoho lidí domnívá, ale kompresor na elektrický pohon. Podobný můžeme vidět u vývoje vozů Audi i jiných značek.
O co nepřijdeme a co bude standardem je i dvouspojková sedmistupňová převodovka DSG. Jedná se o moderní typ automatické převodovky, kde je hydrodynamický měnič točivého momentu nahrazen dvěma spojkami. Přijít bychom neměli ani o klasické plakety s nápisem GTI a sportovní nárazníky. Hlavní odlišnosti najdeme až univtř vozu. Na tyto změny si však budeme muset počkat.
Změny mezi jednotlivými verzemi se budou týkat také hlavně a především finanční stránky věci. Pokud se vydáme v posloupnosti nahoru, od klasického modelu bude finanční nárust alespoň padesáti tisíc korun. Pak už bude jen na nás, jaké verzi dáme přednost. Každý vůz se bude chlubit svým jedinečným vzhledem s novou karoserií, která oproti svým předchůdcům pojme jasnější a agresivnější barvy.
Foto: Car24News