Nový McLaren 720S v Ženevě zastínil i Ferrari
McLaren 720S se stal jednou z největších hvězd autosalonu v Ženevě. Jde vůbec o první vůz řady Super Series nové generace, jehož příchod představuje velkou revoluci. Svým vzhledem a výkonem si zajistil dokonce větší přízeň než konkurenční Ferrari!
Britský McLaren už dříve naznačil, že má připravený nový vůz řady Super Series, který nabídne mnohem lepší jízdní vlastnosti, nižší těžiště a mimo jiné i prostornější interiér s lepším výhledem z vozu. Na oficiální vyjádření se ještě čekalo, ale výrobce už tehdy slíbil opravdu velké překvapení, a to se nakonec naplnilo.
Model 720S je čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 710 koní, který spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou, jež vysílá signály zadní nápravě. Celé auto váží pouhých 1 283 kg, k čemuž dopomáhá i lehká karosérie, která je tvořena jen z hlinku a uhlíkových vláken.
Maximální rychlost?
Kombinace 710 koní a pohotovostní hmotnosti 1419 kg nám zařídí akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 sekund a díky novému brzdovému systému zvládne zastavit z 200 km/h za méně než 5 sekund.
Další zajímavosti k výkonu vozu:
- 0-100 km/h - 2,9 sekund
- 0-200 km/h - 7,8 sekund
- 0-300 km/h - 21,4 sekund
- 0-400 metrů - 10,3 sekund
- Maximální rychlost - 341 km/h
- 200-0 km/h - 4,6 sekund
- 100-0 km/h - 2,8 sekund
Řidič bude mít možnost volby z přednastavených jízdních režimů - Comfort, Sport,Track a nově také možnosti Drift. Největší pozornost však přitahuje režim Sport, v němž dojde ke sklopení digitálního přístrojového štítu. Ten je nahrazen menším, jenž nám vyobrazuje jen ta nejdůležitější data a vzhledem k menší výšce i zlepší výhled z vozu.
Včetně sklápějícího digitálního přístrojového štítu nás McLaren zaujme i svým vzhledem. Nejvíc nás upoutají obří výhřezy světel, které kromě diodového osvícení fungují také jako nasávací otvor. Zajímavé jsou i otvory v bocích, kde se nám díky proudícímu vzduchu lépe chladí pohonná jednotka a navíc poskytují lepší přítlak.
McLaren 720S představuje revoluci ve vývoji značky. Je známo, že se jedná pouze o první z řady z mnoha vozů, s kterými automobilka hodlá přijít. Do roku 2022 má v plánu představit ještě čtrnáct dalších kousků.
FOTO: carmagazine