Nový Lotus Evora GT410 sport zaplní mezeru mezi vstupní verzí 400 a vrcholnou GT430
Zdali jste jako všichni ostatní příznivci čekali na ideální doplněk, jenž zaujme své postavení v této sáze, pak jste se práve dočkali. Lotus představil další luxusní provedení modelu Evora. GT410 bude rychlejší než Lotus Evora 400 a civilnější než vrcholné provedení GT430.
V létě roku 2017 nám byl představen Lotus Evora GT430, díky čemuž nám britský výrobce sportovních vozů představil prozatím nejvýkonnější silniční Lotus v historii značky. Než se ale k tomuto modelu technici dopracovali, stálo je to spoustu úsilí, které museli vynaložit, avšak po čase stejně zjistili, že stále jeden dílek chybí. Jednalo se právě o tento model, jenž si dnes představíme. GT410 sport bude civilnější, elegantnější , dostupnější, a také o něco levnější. A o to nám jde.
Pod kapotou moc změn očekávat nemusíme. Evoru Sport bude pohánět kompresorem přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 l, jenž původně vyvinula Toyota. Ten bude naladěný na výkon 416 koní (306 kW) a 420 Nm maximálního točivého momentu. K dispozici bude jak manuální, tak i automatická převodovka, přičemž v obou případech poputuje veškerá síla na kola zadní nápravy. Zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině je s manuální převodovkou možné již za 4,2 sekundy, u automatu je to ještě o jednu desetinku vteřiny dříve. Pro maximální rychlost to sice platí naopak, ovšem málokde máte tu možnost využít plné rychlosti vozidla, tudíž se dá brát, že tento rozdíl je lehce zanedbatelný. Jen pro přiblížení tedy; 305 km/h pro manuál a 275 km/h pro automat.
Abychom si jízdu užili o něco více, automobilka se oproti předchozí verzi více zaměřila na lepší jízdní vlastnosti, s nimiž jde ruku v ruce i lepší přítlak či aerodynamika. Jen pro porovnání, například samotný přítlak automobilu oproti modelu Sport 410 narostl o celých 50 %. Oproti vrcholnému provedení GT430 sice přijdeme o obrovské, elegantní zadní křídlo, zato si to ale vynahradíme různými komfortními vychytávkami v interiéru.
V základní výbavě na nás nyní čeká karbonová střecha, výklopný kryt motoru a zakázníci, kteří upřednostní manuál před automatem, se zároveň mohou těšit na samosvorný diferenciál. Na podrobné informace ohledně vybavení interiéru si budeme muset ještě nějaký čas počkat, ovšem máme-li se zaměřit na potřeby zákazníka pro hladkou a ničím nerušenou jízdu, celková lehkost nás nadchne už při prvním nastartování motoru. První dostupné zdroje mluví o řadě karbonových prvků a také o pokrytí určitých částí alcantarou. Všechny tyto známky jsou velmi typické pro modely Lexusu, které si zakládají právě na lehkosti.
Zatímco cena GT430 začínala na 112 tisících librách (3,3 miliony korun), u GT410 sport to bude o něco méně. Na německém trhu bude auto nabízeno již za 98 tisíc liber, což v přepočtu dělá přibližně 2,8 milionu korun.