Nový elektrický supersport od Chevroletu zvládne stovku pod 3 vteřiny
Podle některých automobilových expertů budou budoucnost světa řídit elektromobily. Daleko od pravdy tak nejsme, neboť každý den je tato sbírka rozšířena o nový kousek. Svoje místo se v tomto oboru snaží najít i supersporty, které se se svými parametry mohou měřit jen s těmi nejlepšími.
Co všechno si dneska můžete pořídit za 16 milionů? Nový Chevrolet Corvette od Genovation má elegantní odpověď v podobě nejsilnějšího silničního elektromobilu světa. Klasické pohonné ústrojí (přesněji řečeno vidlicový osmiválec) bylo nahrazeno bateriemi se dvěma elektromory, které posílají všechnu svou sílu na zadní kola. Tento elektrický supersport prezentující se pod názvem Corvette GXE se nám oficiálně představí na lednovém autosalonu v Los Angeles. My se však s trochou nadsázky můžeme pod kapotu podívat již teď.
Už dříve nám společnost naznačila, že se bude jednat o opravdu rychlý kousek. Ještě před rokem se hovořilo o varintě, jejíž výkon by dosahoval hranice 660 koní a 812 Nm točivého momentu. Za celý rok se toho ale celkem dost změnilo, takže tu ve finále máme ještě silnější hračku. Nové údaje hovoří o výkonu 596 kW (811 koní) a 949 Nm maximálního točivého momentu. Převedeme-li to na silnici, vůz může z nuly na sto zrychlit za necelé tři vteřiny a maximální rychlost vyvrcholí při 354 km/h.
Menší nevýhodou se však ukazuje samotný dojezd. Automobilka se přepočítala s dostatkem prostoru, tudíž na větší baterie nezbylo místo. To, co nám je nabízeno v současné době, tvoří celkovou kapacitu 44 kWh, což stačí na dojezd nějakých 211 kilometrů. A to ještě, pokud pojedeme nějakým městským tempem. V opačném případě se budeme muset spokojit s dojezdem na 100 kilometrů. Zdali na to automobilka zareaguje s pořizovací cenou, se nejeví moc pravděpodobné. Co je však jisté, tak tato edice zahrnuje pouhých 75 kousků, přičemž každý exempláš bude originál sám o sobě. Podle slov oficiálního mluvčího bude zákazníkům tento nedostatek vynahrazen právě moderními technologiemi v interiéru, o jejichž podrobnostech zatím moc nevíme.
Corvette GXE taková, jakou ji vidíte na obrázcích, se na trh dostane až v roce 2019, přesto se již teď hovoří o možných vylepšeních. Automobilka se nebojí do svých plánů u elektromobilů zavést i možnost oblibeného manuálního řazení, které by mělo nahradit všestrannou jednostupňovou převodovku. Samozřejmě musíme počítat s právem volby, kde by si zákazník sám vybral, čemu dá přednost. Ve hře jsou i další zábavní prvky a sportovní pojmutí, čemuž se v současnosti přibližuje většina klasických vozů.