Nová třída Mercedes V klade důraz na luxus!
Nový Mercedes třídy V je konečně tady! Příznivce německé automobilky nadchne luxusní pojetí interiéru a exteriéru. Nástupce třídy R využívá zásadně čtyřválcové turbodieselové motory.
Původní generace R a model viano se bohužel nevyznačovaly tak dobrými jízdní vlastnosti. S příchodem V třídy by se mělo vše změnit k lepšímu. Celkový koncept novinky, jak na první pohled bije do očí, vychází z dodávky. Mercedes se však snažil, aby cestujícím poskytl maximálně dosažitelný komfort. V třída se momentálně vyrábí v nových závodech ve Španělsku. Na vzhledu si dali Němci hodně záležet. To je patrné při prvním ohledání interiéru. Ten se chlubí vybavením, s kterým se můžeme setkat u nejluxusnější třídy S. Vybrat si budete moc mezi osmimístnou (tři řady sedaček) a šestmístnou variantou (klasická čtyři samostatná místa). Pokud opravdu potřebujete dodávku, nebojte se, sedadla lze vyjmout.
Rozhodovat se budete mezi rozvory 3200 mm a 3400 mm. Karosérie bude nabízena ve třech samostatných variantách. Dveře (přední a zadní) mají funkci elektronického otevírání. U pátých dveří lze pouze vyklopit okno. Mercedes si pro Vás připravil kameru, díky které budete mít pod kontrolou veškeré dění okolo vozidla. Mezi žhavé novinky patří i multimediální systém s obrazovkou. Německá automobilka prozatím nabízí pouze jeden motor. Čtyřválcový turbodiesel CDI má objem 2,1 litru. Naladit lze na 100 kW (330 Nm) a120 kW (380 Nm). Nejsilnější je pak poslední verze. Ta má výkon 140 kW a 440 Nm.
Počítejte s šestisťupnovou manuální převodovkou, další varianta je pak sedmistupňová automatika. Jestli se zájemci o pohon na zadní kola dočkají, Mercedes zatím tají. V Německu za novinku zaplatíte v přepočtu 1,1 miliónů korun. České ceny nejsou zvěřejněny. Oficiální premiéra proběhne letos v březnu na ženevském autosalonu. Poté se vrhne do prodeje.