Nejsilnější Renault Mégane nadchne už jenom na pohled, v nitru schovává 300 koní
Již od podzimu se mohou zákazníci prohánět v rychlém modelu Mégane R.S., jehož zdobí přídomek „Trophy“. Právě tato verze se může pochlubit rychlostí až 260 km/h.
Vše přitom není tak zcela dávno, co na náš trh vstoupila vůbec první generace stále oblíbenějšího Renaultu, jehož základní varianta tehdy disponovala „pouze“ 280 koňmi a 390 Nm točivého momentu.
Sportovnější provedení přišlo prakticky vmžiku a obě tyto hranice poté o něco ještě posunulo. Pro výkon to jest o 20 koní a pro točivý moment o 10 Nm. Pořídíme-li si však automat EDC, hodnota Nm se nám ustálí na čísle 420.
Už tady by se hodilo podotknout, že to je vůbec poprvé, co se kdy jaký z modelů R.S. dostal nad hranici 300 koní, což značí i s ohledem na stále rychlejší dobu (a to nejenom u vozů) velký posun kupředu.
Ačkoliv se nová varianta stále podepisuje pod znakem přeplňované osmnáctistovky, tak mezi další změny oproti základní verzi můžeme uvést například nové turbodmychadlo, jenž spolupracuje s kuličkovým keramickým ložiskem. To nám zaručí rychlejší start a žádné zadírání i v době chladných nocí. Automobilka dokonce uvádí, že se dokáže roztočit až na 200 tisíc otáček za minutu.
Podvozek auta se může pochlubit samosvorným diferenciálem, novými tlumiči i novým stabilizátorem. Poháněna jsou i nadále výhradně kola zadní nápravy.
Sportovní nádech je poté cítit hlavně v interiéru, k čemuž nám bylo přizpůsobeno prostředí. Volant, sedačky, ba dokonce i speciálně vyvinuté brzy, které jsou uváděny, že jsou k dostání pouze za příplatek.