Nejsilnější Renault Mégane nadchne už jenom na pohled, v nitru schovává 300 koní

Již od podzimu se mohou zákazníci prohánět v rychlém modelu Mégane R.S., jehož zdobí přídomek „Trophy“. Právě tato verze se může pochlubit rychlostí až 260 km/h.

Vše přitom není tak zcela dávno, co na náš trh vstoupila vůbec první generace stále oblíbenějšího Renaultu, jehož základní varianta tehdy disponovala „pouze“ 280 koňmi a 390 Nm točivého momentu.

Sportovnější provedení přišlo prakticky vmžiku a obě tyto hranice poté o něco ještě posunulo. Pro výkon to jest o 20 koní a pro točivý moment o 10 Nm. Pořídíme-li si však automat EDC, hodnota Nm se nám ustálí na čísle 420.

Už tady by se hodilo podotknout, že to je vůbec poprvé, co se kdy jaký z modelů R.S. dostal nad hranici 300 koní, což značí i s ohledem na stále rychlejší dobu (a to nejenom u vozů) velký posun kupředu.

Ačkoliv se nová varianta stále podepisuje pod znakem přeplňované osmnáctistovky, tak mezi další změny oproti základní verzi můžeme uvést například nové turbodmychadlo, jenž spolupracuje s kuličkovým keramickým ložiskem. To nám zaručí rychlejší start a žádné zadírání i v době chladných nocí. Automobilka dokonce uvádí, že se dokáže roztočit až na 200 tisíc otáček za minutu.

Podvozek auta se může pochlubit samosvorným diferenciálem, novými tlumiči i novým stabilizátorem. Poháněna jsou i nadále výhradně kola zadní nápravy.

Sportovní nádech je poté cítit hlavně v interiéru, k čemuž nám bylo přizpůsobeno prostředí. Volant, sedačky, ba dokonce i speciálně vyvinuté brzy, které jsou uváděny, že jsou k dostání pouze za příplatek.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky