Nejrychlejší kabriolet světa bude k vidění ve Frankfurtu. Má 900 koní a stovku zvládne pod 4 vteřiny
Brabus Rocket 900 Cabrio bude, jak už název napovídá, otevřená raketa s místem až pro čtyři cestující. Mercedes-AMG S65 přitom na trhu není žádný nováček a svým výkonem chtěl zaujmout na první pohled. Pak ale přišli mistři z Brabusu a vytvořili tento superstroj, kterému museli přidělit i omezovač rychlosti.
Brabus je německá automobilka z Bottropu (město v západní části Severního Porýní-Vestfálska) a již několik let je vyznačována těmi nejvýkonnějšími modely nesoucí velké písmeno B ve znaku. Ty se prezentují pod názvem Rocket a trojciferným číslem, jež symbolizuje počet koní v motoru. Když si pod svá křídla vzali Mercedes-AMG S 65 Cabriolet, málokdo by asi čekal, že šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turby a výkonem 621 koňských sil by potřeboval až takové vylepšení. Jenže v Brabusu byli jiného názoru...
Aby bylo možné všechny velké změny vůbec provést, bylo potřeba sáhnout nejen do řídící jednotky, ale také hlavně do motoru. Původní 6litrový dvanáctiválec byl kompletně přepracován a jeho objem se zvýšil na 6,3 litru, vyměnila se i kliková hřídel, ojnice, písty či vačky. A tak za doprovodu nového softwaru řídící jednotky a příslušenství motoru, kde velkou roli hrají i větší turbomychadla, máme ve výsledku vůz s výkonem rovných 900 koní (662 kW) při 5500 ot./min a točivým momentem 1500 Nm. Ovšem nenechte se zmást posledním údajem. Ačkoliv jej automobilka uvedla ve svých plánech, ve skutečnosti byl kvůli zachování životnosti dalších částí hnacího ústrojí omezen na 1200 Nm.
Úpravám se nevyhnul ani podvozek, který je nyní snížený o 15 milimetrů, čímž se technici jenom snažili umocnit naše dojmy ze sportovně laděného vozu. Ten zvládne zrychlení z nuly na sto za 3,9 sekundy, což je o dvě desetiny dříve, než tomu bylo u standardního modelu. Elektrický omezovač rychlosti byl posunut z původních 250 na 300 km/h, ale jak tomu u spousty populárních značek, kde nám omezovač nedovolí překročit maximální povolenou rychlost, bývá zvykem, tak si za příplatek můžete nechat tuto hranici posunout o dalších 50 km/h (celkově tedy 350 km/h). Na silnici to převedeme prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky, jež se také dočkala řádného přepracování, a chybět nebude ani samosvorný diferenciál, který umožňuje rovnoměrnější přenos síly mezi kola zadní nápravy.
Kromě přizpůsobenému podvozku jsme se dočkali i nových 21palcových kol s karbon-keramickými kotouči a pneumatikami 255/35 ZR21 vpředu a 295/30 ZR21 vzadu. Společnost Brabus rovněž nainstalovala vlastní výfuk s keramickými koncovkami a aktivními klapkami umožnující celkem tichou jízdu. V interiéru pak na nás společně s logy společnosti Brabus čeká řada hliníkových doplňků a hlavně nová palubní deska.
Veřejnosti bude vůz představen poprvé na autosalonu ve Frankfurtu, kde se mimo jiné dovíme i jeho cenu. Případní zájemci či návštěvníci se ale každopádně mají na co těšit, protože se jedná o nejsilnější a nejrychlejší kabriolet světa.