Mladší verze Suzuki Vitara dala zapomenout na atmosférický motor

Japonská stáj se na domácím trhu chlubí spolehlivým modelem faceliftované verze Suzuki Vitara. Kromě drobných designových úprav nastala hlavní změna pod kapotou.

Vnější design nám zůstal víceméně stejný, ovšem při bližším pohledu je možné si povšimnout pár detailů.

Ten nejvýraznější přidávají asi nová kola, ale nesmíme zapomínat ani na světla pro denní svícení či lehce upravenou masku chladiče.

Zajímavým zpestřením je přidání dvou nových barev do oběhu. Pro tuto verzi se stalo specifické zlatavé pojetí, s kterým byl lehce sladěn i interiér vozidla.

Uvnitř se nám kromě pár designových prvků změnil přístrojový štít, najdeme zde i měkčený plast a hovoří se také o nových pedálech.

Základní změna se nám udála pod kapotou, kde se dalo zapomenout na atmosférickou šestnáctistovku, jíž nahradil klasický benzinový pohon.

V současné době se hovoří o dvou motorech. Jeden má zdvihový objev 1,0 litru a druhý 1,4 litru. K tomu je uváděn i výkon, který pro první variantu činí 110 a pro druhou 140 koní.

Zákazníkům dostupná by měla být i verze s pohonem na všechna čtyři kola. Ta se bude kombinovat s manuální převodovkou.

V závislosti na výběru a příplatkové výbavě se cena pro tento „omlazený“ model pohybuje od 400 do 600 tisíc korun.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky