Mercedes-AMG GT Roadster přichází s novým osmiválcem naladěným na 522 koní
Pokud se říká, že by vše mělo být v rovnováze, pak nám totéž platí i u nového miláčka vkusného sportovního modelu od Mercedesu. Německá automobilka nám již kdysi představila klasické provedení, po němž přišlo vrcholné a teď je nám k dispozici už i zlatá střední cesta.
Tu střední cestu nám nesymbolizuje nic jiného než GT S Roadster, u něhož se zaměříme na to, co se skrývá pod kapotou. Jako vždy se jedná o osmiválec, který je nyní naladěný na 384 kW (522 koní) při 6250 otáčkách za minutu a maximální točivý výkon 670 Nm, jež je nám dostupný v rozmezí od 1900 do 5000 otáček.
Abychom si vytvořili nějaký obraz, podíváme se i na čísla základního a vrcholného provedení. U základního se setkáme s výkonem 350 (476 koní) a u nejlepší verze pro změnu s 430 kW (585 koní).
Říká se, že důvodem, proč se Mercedes rozhodl zvolit ještě jednu variantu, byla poptávka zákazníků, co s příchodem nové verze očekávali i nižší cenovku.
Přejdeme-li na údaje o rychlosti, tak víme, že je auto schopné zrychlit z klidu na sto již za 3,8 sekundy, přičemž maximální rychlost nám vyvrcholí při 308 km/h. Jedná se tedy o dvě hodnoty, které se dají lehce zapamatovat.
Co se týče první verze, ta se na stovku dostala za 4 sekundy a dosahovala maximálky při 302 km/h, u vrcholného provedení to pak bylo 3,7 sekund a 316 km/h. Jak vidíme, čísla jsou to téměř nepatrná, avšak rozdíl v ceně je téměř milionový.
Veškerá síla motoru je nám přenášena na zadní kola, a to skrze automatickou sedmistupňovou převodovku Speedshift DCT. Pozoruhodné je i rozložení hmotnosti, které hovoří lehce ve prospěch zadní nápravy (53 % vzadu a 47 %vepředu).
GT S Roadster byl nadále obdařen samosvorným diferenciálem, elektricky řízenými tlumiči a předem nakonfigurovanými jízdními režimy (Comfort, Sport, Sport +, Race a Individual).
Co se samotné ceny týče, ta by se měla pohybovat opět někdy mezi standardním a vrcholným pojetím. Pro to první zmíněné je to 3,6 milionu korun, pro druhé až 4,5 milionu korun.