Koncept nového BMW Z4 byl oficiálně odhalen. Slibuje ostrou změnu v klasickém designu značky
Už je to slušných pár dní, co nám byl představen původní model BMW Z4, proto není divu, že se mnichovská automobilka rozhodla přijít s něčím novým a především exkluzivním. Koncept, který můžeme vidět na odhalených fotkách v příloze, se zcela vymyká realitě. Dá se tedy očekávat, že se do své premiéry ještě trochu změní.
BMW Concept Z4 se představuje v nové, svěží a sebevědomé podobě, která přejímá tvary klasického roadsteru. A protože se jednalo pouze o přehlídku elegance v Pebble Beach (nedaleko kalifornského města Carmel), kde byl model poprvé představen , veškeré technické parametry nám zatím zůstaly utajeny. O to víc se však můžeme soustředit na vzhled, podle něhož, ačkoliv se stále nejedná o ostrou verzi, se mají odvíjet další kroky německé automobilky.
Design přední části, tak trochu připomínající žraločí hlavu, se vyznačuje sportovním charakterem, který je poněkud delší, než tomu bývá u ostatních aut s otevřenou střechou obvyklé. Vzhledem k delší tvarované kapotě se sedadlo řidiče posunulo blíže ke středu, což jen umocní sportovní vlastnosti a podtrhne nové zážitky při jízdě hlavně na otevřených silnicích. Dramaticky tvarované obrysy dále pokračují v bocích a jen málokde si lze povšimnout rovných, netvarovaných ploch. Na extravagantním vzhledu přidal i zbrusu nový oranžový nátěr „Energetic Orange Frozen“, na němž skvěle vyniknou jak světlé nebo stínované plochy, tak především úžasná dynamika celého vozidla.
Dynamická silueta BMW Z4 je plně k vidění i bez toho, aniž by se auto muselo dát do pohybu. Kromě dokonalé souhry čarovné kontury stojí za povšimnutí poměrně dlouhý přední nárazník s třemi výraznými otvory pro nasávání vzduchu, které můžeme spatřit i za předními koly. Na zadní části nám dynamickou stránku věci podporuje rozprosťující se víko od zavazadlového prostoru vytvarované do výrazného spoileru anebo karbonový difuzor s dvojicí výfukových koncovek. V celkovém souhrnu nesmíme opomenout ani nízké těžiště vozidla.
A jelikož nás v zadní části čeká úložný prostor, pak je jisté, že pod přední kapotou bude ukryto pohonné ústrojí. To by podle posledních informací měl tvořit klasický řadový čtyřválec, s nímž jsme se nejčastěji setkali u motorů do zdvihového objemu 2,4 l. Díky tomu můžeme spekulovat o výkonu od 200 do 400 koní, ovšem můžeme rovněž počítat s tím, že dvoulitrový motor nebude jediným dostupným motorem v nabídce.
Uchvátné barevné schéma se přesune i do interiéru, kde oranžové odstíny budou doplněny jasně černou barvou. Palubní deska však na první pohled ničím moc nepřekvapí, snad pouze svou jednoduchostí a výškovou rovinou u obou dvou hlavních displejů. Řidič si dotyky může zvolit obsah, jenž bude zobrazován (navigace, počasí, zábavní funkce), a zároveň volit z jízdních režimů. Výrazným prvkem jsou na volantu umístěná červená pádla automatické převodovky, jinak je téměř vše v černé barvě. Výjimku tvoří jenom sedadlo spolujezdce, jež je vedeno v odstínu karoserie, zbytek je spíše tmavého zbarvení.
O dalších vymoženostech výbavy se dozvíme až při oficiální premiéře, prozatím nám musí postačit vize s překvapivě ladnou barevnou kompatibilitou a příslibem, že se bude jednat o jeden z nejlepších moderních roadsterů současnosti. Do sériové výroby by Z4 mělo dorazit někdy v příštím roce, do té doby se toho může ještě hodně co změnit.