Koncept nového BMW Z4 byl oficiálně odhalen. Slibuje ostrou změnu v klasickém designu značky

Už je to slušných pár dní, co nám byl představen původní model BMW Z4, proto není divu, že se mnichovská automobilka rozhodla přijít s něčím novým a především exkluzivním. Koncept, který můžeme vidět na odhalených fotkách v příloze, se zcela vymyká realitě. Dá se tedy očekávat, že se do své premiéry ještě trochu změní. 

BMW Concept Z4 se představuje v nové, svěží a sebevědomé podobě, která přejímá tvary klasického roadsteru. A protože se jednalo pouze o přehlídku elegance v Pebble Beach (nedaleko kalifornského města Carmel), kde byl model poprvé představen , veškeré technické parametry nám zatím zůstaly utajeny. O to víc se však můžeme soustředit na vzhled, podle něhož, ačkoliv se stále nejedná o ostrou verzi, se mají odvíjet další kroky německé automobilky.

Design přední části, tak trochu připomínající žraločí hlavu, se vyznačuje sportovním charakterem, který je poněkud delší, než tomu bývá u ostatních aut s otevřenou střechou obvyklé. Vzhledem k delší tvarované kapotě se sedadlo řidiče posunulo blíže ke středu, což jen umocní sportovní vlastnosti a podtrhne nové zážitky při jízdě hlavně na otevřených silnicích. Dramaticky tvarované obrysy dále pokračují v bocích a jen málokde si lze povšimnout rovných, netvarovaných ploch. Na extravagantním vzhledu přidal i zbrusu nový oranžový nátěr „Energetic Orange Frozen“, na němž skvěle vyniknou jak světlé nebo stínované plochy, tak především úžasná dynamika celého vozidla. 

Dynamická silueta BMW Z4 je plně k vidění i bez toho, aniž by se auto muselo dát do pohybu. Kromě dokonalé souhry čarovné kontury stojí za povšimnutí poměrně dlouhý přední nárazník s třemi výraznými otvory pro nasávání vzduchu, které můžeme spatřit i za předními koly. Na zadní části nám dynamickou stránku věci podporuje rozprosťující se víko od zavazadlového prostoru vytvarované do výrazného spoileru anebo karbonový difuzor s dvojicí výfukových koncovek. V celkovém souhrnu nesmíme opomenout ani nízké těžiště vozidla. 

A jelikož nás v zadní části čeká úložný prostor, pak je jisté, že pod přední kapotou bude ukryto pohonné ústrojí. To by podle posledních informací měl tvořit klasický řadový čtyřválec, s nímž jsme se nejčastěji setkali u motorů do zdvihového objemu 2,4 l. Díky tomu můžeme spekulovat o výkonu od 200 do 400 koní, ovšem můžeme rovněž počítat s tím, že dvoulitrový motor nebude jediným dostupným motorem v nabídce.

Uchvátné barevné schéma se přesune i do interiéru, kde oranžové odstíny budou doplněny jasně černou barvou. Palubní deska však na první pohled ničím moc nepřekvapí, snad pouze svou jednoduchostí a výškovou rovinou u obou dvou hlavních displejů. Řidič si dotyky může zvolit obsah, jenž bude zobrazován (navigace, počasí, zábavní funkce), a zároveň volit z jízdních režimů. Výrazným prvkem jsou na volantu umístěná červená pádla automatické převodovky, jinak je téměř vše v černé barvě. Výjimku tvoří jenom sedadlo spolujezdce, jež je vedeno v odstínu karoserie, zbytek je spíše tmavého zbarvení. 

O dalších vymoženostech výbavy se dozvíme až při oficiální premiéře, prozatím nám musí postačit vize s překvapivě ladnou barevnou kompatibilitou a příslibem, že se bude jednat o jeden z nejlepších moderních roadsterů současnosti. Do sériové výroby by Z4 mělo dorazit někdy v příštím roce, do té doby se toho může ještě hodně co změnit. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky