Chevrolet Camaro pro rok 2019: agresivnější design i dílčí technické změny
Bavíme-li se neustále o modernizaci, znamená to, že se jedná o módní trend, který neustále hýbe světem. Současná generace Chevroletu Camaro sice není na trhu ještě tak dlouho, zato už teď se technici z americké stáje rozhodli, že se jí pokusí něčím osvěžit. Výsledek můžete vidět sami.
Za jednu z nejvíce očekávaných změn bychom mohli označit návrh agresivnějšího designu, jenž se stane průlomovým pro modelový rok 2019. Výjimečná bude zejména modrá barva Riverside Blue, která jde po vzoru více než 50 let starého závodního modelu Camara ze série trans-Am, avšak neméně působivé budou i lépe propracované detaily. Přední kapota nově přivítá jeden velký příčný výdech, jenž nahrazuje dva podélné, logo se nám přesunulo na místo, kde by za normálních okolností měla být registrační značka, světlomety se dočkaly o něco hlubšího zapuštění do masky a celé auto nyní stojí za nově vyvinutých 20palcových kolech.
S o něco dramatičtějším pojetím designu jdou ruku v ruce i sportovní vlastnosti, které začínají snížením podvozku, což bude více vyhovovat okruhovým jízdám, a pokračují přes lepší brzdy (Brembo), přilnavější pneumatiky (jak nám říká technická zpráva - 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu) a lepším rozložením hmotnosti (nyní v poměru 50:50 mezi oběma nápravami). Volič jízdních režimů nám nabídne módy Track, Sport a Competetion.
Cesta do útrob vozu moc překvapení nepřinese. Základní přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů s výkonem 275 koní (202 kW) a točivým momentem 400 Nm zůstává stejný, zato alespoň jeho konstrukce je nová. Hlavním důvodem bylo docílit nižší spotřeby a větší účinnosti motoru. Co se silnějšího motorizace týče, i ta se moc nemění. V jejím popředí i nadále zůstává osmiválec o objemu 6,2 litru a výkonu 455 koní (334 kW). Na silnici tuto sílu převedeme skrze upravenou desetistupňovou automatickou převodovku.
Vedle změn vnějších tvarů bychom se neobešli ani bez mírných změn v interiéru. Hovoří se hlavně o anatomicky tvarovaných sedačkách, menším volantu, modernizovaném infotainmentu s navigací a dalšími doplňky. Na přesné potvrzení těchto informací si budeme muset počkat až do konce současného roku, neboť o tom automobilka sama zatím moc nemluví. Podobně tomu bude i s prodejem, jenž by měl odstartovat ve stejném termínu.
Co se ceny vozu týče, i ty nám budou teprve odhaleny. Celková hodnota základní verze se v Německu pohybuje okolo 40 tisíc eur, což v přepočtu dělá zhruba 1 milion korun. Počítáme, že tato částka se v rámci nového modelu pro rok 2019 dočká ještě jistého navýšení, avšak kdo by místo toho zatoužil spíše po základní variantě (šesté generaci), její ceny naopak půjdou dolů.