Carvago ve spolupráci s logistickým gigantem GEFCO představuje testovací centrum ojetých automobilů

Praha 17. prosince 2019: Český automotive start-up Carvago, spadající do skupiny EAG, ve spolupráci se společností GEFCO představuje moderní testovací centrum TechYard v Ovčárech u Kolína. Centrum slouží ke kompletní kontrole, auditu a případnému servisu ojetých automobilů a stává se pro Carvago hlavním kontrolním a logistickým centrem pro český trh. Podrobným testováním zde prochází veškeré vozy, které pro české dealery a bazary v portfoliu startup Carvago nabízí. V budoucnu by se mělo testovací centrum otevřít také externím partnerům či dealerům, přičemž Carvago a GEFCO plánují koncept rozšířit i do dalších zemí střední Evropy. 

Moderně vybavené testovací centrum TechYard se nachází v logistickém HUBu společnosti GEFCO v Ovčárech u Kolína, významného partnera startupu Carvago. Nabízí veškeré technologie potřebné pro zevrubnou kontrolu vozu i kapacity pro pokročilý servis. Vedle standardních mechanických kontrol nechybí ani testování řídicích jednotek, propojení s externími databázemi pro ověření historie vozu, digitální kontrola stavu laku či měření emisí. Veškeré nasbírané údaje jsou následně v reálném čase dokumentovány v online databázi – kartách vozů, kterou pro Carvago speciálně vyvíjí mateřská skupina EAG. TechYard tak nabízí veškeré služby pro kompletní správu dat o vozidle na jednom místě. V průběhu servisní kontroly (či dodatečných servisních zásahů) je možné auto nejen do databáze přihlásit, ale také neustále online doplňovat informace o technickém stavu, emise či evidovat malý servisní zásah. 

Technický stav vozu je pochopitelně nejdůležitější parametr při výběru a nákupu ojetého vozu. Stáčení kilometrů či jiné podvody mohou být pro zákazníky jedním z důvodů, proč prodejcům ojetých vozidel mnohdy nedůvěřují. Proto jsme spustili projekt testovacího centra, kde všechny neduhy vozidla transparentně popisujeme, evidujeme a certifikujeme v centrální databázi,“ popisuje Jan Kranát, COO Carvago proces kultivace a disrupce trhu s ojetými automobily, ve kterém skupina EAG spolu se start-upem Carvago pokračuje.

V rámci pilotního provozu jsou v centru denně odbaveny desítky ojetých automobilů, kterým se věnuje více než desítka specializovaných techniků. K dispozici mají zkušební a servisní haly disponující 15 moderními servisními stanovišti, nově vybudovanou lakovnu a další technické místnosti a laboratoře v celkové rozloze 3000 m2. Přidanou hodnotou testovacího centra je pak například možnost čištění vozů ve specializovaných mycích linkách nejnovějšími technologiemi, čištění klimatizace, DPF filtrů nebo renovace převodek a další.

„TechYard v naší kolínské pobočce je další dosaženou metou v oblasti služeb pro ojeté vozy. Ačkoli jsme na tento trh vstoupili teprve vloni, poptávka prudce roste a my máme již nyní tým expertů, kteří jsou na jednom místě schopni auto převzít, udělat kompletní servis, opravit drobné oděrky, přelakovat části vozidla či celou karoserii, auto profesionálně vyčistit a dodat jej v domluvený den a čas na konkrétní adresu zákazníkovi,“ doplňuje Miloš Mrázek, ředitel divize hotových vozů (FVL) pro Českou republiku a Slovensko ze společnosti GEFCO. „Z hlediska logistiky je projekt téměř hodinářskou prací. Jde o individuální přepravy, které je z důvodu optimalizace nákladů třeba realizovat jako dokládku k běžným logistickým tokům. Jen tak může být projekt z ekonomického pohledu konkurenceschopný. Na logistickém trhu není mnoho hráčů, kteří by byli schopni takové individuální přepravy zajistit. “

TechYard slouží také jako základna flotily vozů, které Carvago fyzicky vlastní a v rámci B2B obchodního modelu nabízí svým partnerům. Aktuálně se jedná o více než 150 vozů v cenové relaci 200-500 tisíc, převážně v kategorii střední a vyšší střední třídy a v průměru do 5 let stáří. Další zhruba dvě tisícovky partnerských vozů pak Carvago nabízí ve výhradním prodeji. Logistiku směrem k obchodním partnerům zajišťuje společnost GEFCO, stejně jako door2door delivery ke koncovému zákazníkovi. Každá manipulace s vozem je přitom evidována v aplikaci speciálně vyvinuté pro tento účel společností EAG. 

Prodej ojetých aut s garantovanou kvalitou je jedním z oborů budoucnosti. Jsme rádi, že zde můžeme uplatnit naše více než 70leté zkušenosti v logistice a službách pro automobilový průmysl a podílet se na evoluci elektronického obchodování s ojetými vozy spolu se start-upem Carvago,“ dodává Aleksander Raczynski, generální ředitel GEFCO v České republice a na Slovensku.

V budoucnu by se tento projekt měl replikovat i do okolních evropských zemí, konkrétně v příštím roce do Německa, Polska a Slovenska. „Naším cílem je vybudovat síť center TechYard v dalších evropských státech a postupně zajišťovat nejpřísnější kontrolu všech vozů. Carvago není pouze lokálním start-upem, chceme vybudovat ojedinělé online transparentní prostředí pro prodej automobilů napříč celým kontinentem,“ dodává Kranát.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky