Budoucnost vozů Mazdy odhalily koncepty na tokijském autosalonu

Každá generace jednou končí, ačkoliv tradice by měly být zachovány. Uvedené koncepty od úspěšně japonské značky jsou jen takovou předtuchou toho, jakým směrem by se Mazda chtěla dále ubírat.  Automobilka s nimi počítá i do budoucna, tudíž se můžeme těšit na to, že další inovace budou mít základ v právě uvedených modelech.  

Z toho, co můžeme zpozorovat, tak obě dvě novinky nás upoutají především vzhledem, přičemž o technických parametrech jsme se od automobilky bližší podrobnosti ještě nedozvěděli. Koncept Kai by se měl stát předvojem třetí generace, která se v sériovém provedení představí během příštího roku. Na první pohled jsou poutavé celkem úzké světlomety, o jejichž setrvání se bude ještě diskutovat, každopádně lekslé tvary, miniaturní zrcátka, ustřižená záď a obří maska by měly zůstat. 

Rozměry modelu Kai nasvědčují tomu, že se oproti současné generaci o něco rozvineme. Pro bližší upřesnění tu máme 4420 mm do délky, 1855 mm do šířky a 1375 mm do výšky. Rozvor mezi přední a zadní nápravou činí 2750 mm. 

Jelikož se díváme do budoucnosti, se svým předchůdcem by nově příchozí koncepty neměly mít nic společného. To platí jak o technice, tak i o tom, co se skrývá pod kapotou. Zde je vyráběna nová generace motoru Skyactiv-X, jež pracuje na podobném principu spalování, jako tomu je u většiny naftových motorů. Větší zajímavostí je myšlenka přenesení sportovních technologií přímo do útrob nového, vesměs rodinného, vozu, které jsou podle slov automobilky nedílnou součástí dalších generací. Jak tato technologie bude fungovat a co nám nabídne, to se dozvíme až příští rok. Prozatím můžeme počítat s nějakou hybridní verzí, u níž si řidič vychutná jak zážitky z dlouhé jízdy, tak se příjemně zabaví dalšími komfortními prvky.  

Druhý uvedený koncept se nám představil formou čtyřdveřového kupé s poměrně dlouhou kapotou, který nám místy svým vzhledem může připomínat vozy značky Aston Martin. Designerská vize vystupující pod názvem Vision Coupe se soustředí na současné módní trendy a především potřeby zákazníka, jež by měly být uspokojeny nadmírou volného místa ve svém interiéru. Pečlivé rozvržení prostoru dopomůže jak lepší atmosféře, tak i lepšímu proudění vzduchu. Interiér by se posléze měl nést na vlně japonského stylu, což se týká hlavně použitých prvků a jistých doplňků.

Pro model Kai bude nadále typická pestrá červená barva označená jako Red Top, jíž také přísluší právě zmíněný japonský styl a čalounění kůží nappa. Zatímco Kai se nám oficiální představí již v průběhu příštího roku, u Vision Coupe není datum odhalení ještě známo. Musíme však věřit, že postupem času se dozvíme více informací a hlavně vývojových trendů, které posunou běžné cestování na úplně novou komfortní úroveň. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky