Ještě ostřejší Bugatti Chiron ve verzi Sport přijelo do Ženevy
Nový design, sportovnější podvozek, nižší váha a celkově ostřejší vzhled. To je zbrusu nová verze Bugatti Chiron, která se snaží překonat sama sebe a svým příznivcům opět nabídnout něco víc. Zástupci značky poprvé představili vůz na letošním ženevském autosalonu a my se nyní můžeme podívat na to, co jsme se dozvěděli.
Co se parametrů týče, ty zůstaly stejné (čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o objemu osm litrů produkující výkon 1500 koní a 1600 Nm točivého momentu), ovšem zlepšila se celková dynamika vozu, a tím pádem je nový Chiron, jak už název napovídá, mnohem sportovnější.
„Chiron Sport jsme vyvinuli pro zákazníky, kteří chtějí dosáhnout ještě lepších, sportovnějších zážitků,“ uvedl předseda francouzské automobilky Stephan Winkelmann, jež rovněž potvrdil, že se technici soustředili hlavně na chování vozu v zatáčkách.
Auto oproti standardní verzi zhublo osmnáct kilo, což v přepočtu sice moc není, ovšem od původní hmotnosti 1 995 kg je každý úbytek nadmíru dobrý. Hlavní vliv na tomto snížení měly další doplňky z karbonu. Ty zaujaly místo jak na stěračích, kde se s nimi setkáváme vůbec poprvé, ale také na kolech. Konstruktéři se dále zaměřili na zadní okno, jež se dočkalo mírného ztenčení, i na kryt mezichladiče, k němuž posloužily uhlíkové kompozity.
Automobilka změnila nastavení podvozku, jenž disponuje tužšími tlumiči, systém pohonu všech čtyř kol se nově může pochlubit vektorováním točivého momentu a lepší jízdní zážitky nám zaručí také upravený režim Handling, od kterého můžeme čekat ještě pohodlnější ovládání vozu ve vyšších rychlostech či průjezdu zatáčkou. Všechna tato vylepšení se postarala o to, aby se Chiron Sport stal o pět sekund rychlejším na testovací trati v italském okruhu Nardo.
V exteriéru moc změn nepotkáme. Jelikož se bavíme o limitované edici, bude ji doprovázet jen omezená paleta barev, ovšem v každém případě půjde o důkladné a smysluplné sladění, v němž budou zvýrazněny jednotlivé prvky. Pro lakované části karoserie si můžeme vybrat mezi červeným odstínem (Italian Red - jak je uvedeno na obrázku), modrým odstínem (French Racing Blue), tmavě šedým (Gun Powder) a stříbrným (Gris Rafale). Podobného barevného zvýraznění jsme se dočkali i v interiéru, avšak jedná se převážně jen o doplňky zvýrazňující speciální edici.
Abyste si Bugatti Chiron ve verzi Sport mohli dovolit, musíte si připravit 76 milionů korun, což je o 13 milionů více, než byste dali za původní verze. A protože se ještě dnes najdou zákazníci, jež čekají na dodávku prvního modelu, který vyšel pomalu před dvěma lety, není vyloučeno, že byste mohli na dodání sportovního provedení čekat také pár let.