Ještě ostřejší Bugatti Chiron ve verzi Sport přijelo do Ženevy

Nový design, sportovnější podvozek, nižší váha a celkově ostřejší vzhled. To je zbrusu nová verze Bugatti Chiron, která se snaží překonat sama sebe a svým příznivcům opět nabídnout něco víc. Zástupci značky poprvé představili vůz na letošním ženevském autosalonu a my se nyní můžeme podívat na to, co jsme se dozvěděli.  

Co se parametrů týče, ty zůstaly stejné (čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o objemu osm litrů produkující výkon 1500 koní a 1600 Nm točivého momentu), ovšem zlepšila se celková dynamika vozu, a tím pádem je nový Chiron, jak už název napovídá, mnohem sportovnější. 

„Chiron Sport jsme vyvinuli pro zákazníky, kteří chtějí dosáhnout ještě lepších, sportovnějších zážitků,“ uvedl předseda francouzské automobilky Stephan Winkelmann, jež rovněž potvrdil, že se technici soustředili hlavně na chování vozu v zatáčkách. 

Auto oproti standardní verzi zhublo osmnáct kilo, což v přepočtu sice moc není, ovšem od původní hmotnosti 1 995 kg je každý úbytek nadmíru dobrý. Hlavní vliv na tomto snížení měly další doplňky z karbonu. Ty zaujaly místo jak na stěračích, kde se s nimi setkáváme vůbec poprvé, ale také na kolech. Konstruktéři se dále zaměřili na zadní okno, jež se dočkalo mírného ztenčení, i na kryt mezichladiče, k němuž posloužily uhlíkové kompozity. 

Automobilka změnila nastavení podvozku, jenž disponuje tužšími tlumiči, systém pohonu všech čtyř kol se nově může pochlubit vektorováním točivého momentu a lepší jízdní zážitky nám zaručí také upravený režim Handling, od kterého můžeme čekat ještě pohodlnější ovládání vozu ve vyšších rychlostech či průjezdu zatáčkou. Všechna tato vylepšení se postarala o to, aby se Chiron Sport stal o pět sekund rychlejším na testovací trati v italském okruhu Nardo.

V exteriéru moc změn nepotkáme. Jelikož se bavíme o limitované edici, bude ji doprovázet jen omezená paleta barev, ovšem v každém případě půjde o důkladné a smysluplné sladění, v němž budou zvýrazněny jednotlivé prvky. Pro lakované části karoserie si můžeme vybrat mezi červeným odstínem (Italian Red - jak je uvedeno na obrázku), modrým odstínem (French Racing Blue), tmavě šedým (Gun Powder) a stříbrným (Gris Rafale). Podobného barevného zvýraznění jsme se dočkali i v interiéru, avšak jedná se převážně jen o doplňky zvýrazňující speciální edici. 

Abyste si Bugatti Chiron ve verzi Sport mohli dovolit, musíte si připravit  76 milionů korun, což je o 13 milionů více, než byste dali za původní verze. A protože se ještě dnes najdou zákazníci, jež čekají na dodávku prvního modelu, který vyšel pomalu před dvěma lety, není vyloučeno, že byste mohli na dodání sportovního provedení čekat také pár let. 

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky