Ferrari 488 Pista přichází s nejsilnějším osmiválcem v historii značky
O tom, že Ferrari chystá překvapení, se vědělo už pár týdnů dopředu, ovšem než se nám dostali do rukou technické detaily, mohli jsme o výjimečnosti nového krasavce z italské stáje jenom spekulovat. Ti z vás, co jste při vší nedočkavosti navštívili ženevský autosalon a přečetli si veškeré potřebné informace, již víte, o čem mluvíme. Pro ty ostatní přinášíme stručnou reportáž.
O něco, co by se dalo přímo nazvat historickou událostí, se postarali technici věhlasné italské automobilky se vzpínajícím se koníkem ve znaku. Nové Ferrari 488 Pista je nástupcem speciálních modelů, jež mají motor V8 uložený uprostřed. Jedná se hlavně o 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Special. Pista je o to dokonalejší, neboť disponuje tím nejsilnějším osmiválcem, který kdy Ferrari vyvinulo.
Když jsme zmínili tak hvězdné modely, bylo zřejmé, že i tento nový přírůstek půjde po jejich stopách a pochlubí se zase o něco zářívějšími parametry. Automobilka se zaměřila hlavně na snížení hmotnosti (celková váha nyní činí 1280 kg, což je o 90 kg méně, než mělo Ferrari 488 GTB), lepší aerodynamiku, vyladění motoru a to vše se neobešlo ani bez mírných úprav podvozku.
Na co se tedy můžeme ve výsledku těšit? Kromě toho, že jde aktuálně o nejvýkonnější V8, tu máme motor o objemu 3,9 litru, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a dodává výkon 530 kW (dostupný při 8000 otáčkách) a 770 Nm točivého momentu. Díky tomu je auto možné zrychlit z nuly na stovku již za 2,85 sekundy, na dvoustovku za 7,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti až 340 km/h. To vše bude doprovázet odpovídající zvukový projev.
Dle tiskové zprávy došlo v porovnání s modelem 488 GTB i ke zlepšení přítlaku, a to o nemalých 20 %. Italská automobilka vůbec poprvé u silničního vozu zavedla systém S-Duct, kde u předního nárazníku dochází k lepšímu nasávání vzduchu, který poté vychází ven otvory v kapotě, čímž dochází k lepšímu přítlaku u přední nápravy. Vzadu se pro změnu setkáme s pozměněným spoilerem.
Ferrari 488 Pista se může pochlubit i vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi, jež vyplývají z několikaleté závodní historie. Nově navržené jsou například na podvozku prvky překonávající odpor vzduchu (tzv. turbulátory) či přepracovanými difuzory.
Cenu nového vozu Ferrari ještě nezveřejnilo, ovšem první odhady nám říkají, že by se mohla pohybovat kolem čtvrt milionu eur, což v přepočtu dělá přibližně 6,4 milionu korun.