Porsche na elektrický pohon? Dnes už nic mimořádného
Poněkud nevšední věc odhalila rakouská společnost Kreisel Electric, když nechala předělat známou 910 na elektromobil. Je to ale vůbec ještě Porsche, když jej nedoprovází ten ojedinělý zvuk motoru? Tři bratři Kreiselové znají odpověď, podle nich rozhodně je.
O této rakouské společnosti slyšel snad jen málokdo, minimálně až do doby, než si u ní sám slavný herec Arnold Schwarzenegger nechal přestavit svůj vuz Mercedes-Benz třídy G na elektromobil. Od této doby šla popularia jenom nahoru a nyní přišli s další novinkou, která může zastínit celý vývoj této známé značky.
Replika je to opravdu kuriozní, neboť se od originálu liší jen pár detaily. Ovšem až na to nejdůležitější, což se schovává pod kapotou. O pohon se nám postará dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 490 koní (360 kW) a točivého momentu 770 Nm. Veškerá síla putuje na vozovku přes zadní kola prostřednictvím dvourychlostní převodovky.
O tom, že se jedná o sportovní vůz, svědčí i fantastické parametry, které elektromobil doprovází. Jedním z nich je i zrychlení z nuly na stovku, kterého při své hmotnosti 1100 kilogramů dosáhne za 2,5 sekundy, čímž dominuje naprosté většině svých konkurentů. Maximální rychlost se ustálí na 300 kilometrech v hodině, a dokonce se tvrdí, že jízdní dynamiku to oproti originálu nijak moc nepoznamenalo.
Auto vzhledem ke své hmotnosti využívá lithium-iontové baterie o kapacitě 53 kWh, díky níž Porsche ujede až 350 kilometrů do úplného vybití. Samotné dobíjení baterie je možné až výkonem 100 kWh (DC) nebo díky zabudované speciální řídící jednotce můžeme využít například i solární elektrárny, jež má mnoho dalších využití.
Ač se jedná o naprostou novinku na trhu, nepočítá se s tím, že by se pouštělo do nějakého dalšího vývoje. Mnoho dalších informací zatím nebylo uvedeno, snad jen to, že samotný elektromobil se tak dočká pouze limitovaného počtu kusů a ani cena nebude nijak nízká. První odhady mluví o částce 26 milionů korun, ale může se vyšplhat ještě výše.
FOTO: Kreisel