Lamborghini Sesto Elemento - uhlíková raketa
Italská automobilka s býkem ve znaku představila loni supersport Lamborghini Sesto Elemento.Dosud se ale zatím o kusové výrobě jen spekuluje. V současné době se testuje několik prototypů, auto ovšem dosud nemá silniční homologaci.
Na první pohled zaujme svou až extrémně hranatou karoserií, která nejspíš málokoho nadchne nějakou elegancí, ale rozhodně ohromí svými tvary. Základem demonstrátoru je sériový model Gallardo, což lehce naznačují proporce vozu. Na celém voze se opakuje trojúhelníkový motiv.
Před zadní nápravou je podélně uložen vidlicový desetiválec o výkonu 419 kW (570 k), což pouhých 999 kg vážícímu supersportu s pohonem všech kol umožňuje akcelerovat na 100 km/h z klidu za ďábelských 2,5 s. Maximální rychlost výrobce udává přes 300 km/h a nikdo určitě nemá důvod jí nevěřit. Podvozek tvoří karbonový monokok, také karosářské díly jsou z uhlíkových vláken a jimi vyztužených plastů. O hnací hřídeli, ráfcích kol, koncovkách výfuku a keramických brzdových kotoučích nemluvě. Při výrobě Sesto Elemento byl u materiálu CFRP použit čirý lak a díky tomu je krásně viditelná struktura materiálu. Na základě nanotechnologií je možné přidat do vrchní vrstvy drobné krystaly a dosáhnout tak například červeného lesku. Tento výrobní postup si automobilka nechala patentovat. Výhodou nového materiálu je možnost vyrábět velké komplexní útvary místo několika malých částí – přední i zadní část karoserie proto může být z jediného kusu. Ten je opatřen speciálními úchyty pro velmi snadnou a rychlou výměnu.
Pokud nutně potřebujete superexkluzivní kousek, počkejte si do podzimu tohoto roku. Produkční verzi ultralehkého konceptu Sesto Elemento začne automobilka prodávat za 45 milionů.