Lamborghini Aventador S: nová modernizovaná verze
Italská automobilka pro rok 2017 představila novou verzi Aventadoru pojmenovanou Lamborghini Aventador S. Ta nám přináší ostřejší rysy, lepší výkon a jako hlavní novinku i možnost řízení zadní nápravy!
Lamborghini Aventador se prodává bezmála sedm let a teprve nyní se první zájemci mohli dočkat nových kousků tohoto modelu. Ačkoliv se kolikrát mluví o modelu nové generace, ve skutečnosti jde o velmi propracovaný facelift té předchozí. Vůz dostal agresivnější vzhled, kompletně nový přední nárazník a propracovanější karoserii. Společně s tím se zlepšil i přítlak na celé přední nápravě, a to o rovných 130 procent. O zlepšení aerodynamiky v zadní části se stará aktivní zadní spoiler pracující ve třech režimech.
Úpravy se dočkal i klasický atmosferický dvanáctiválcový motor o objemu 6,5 litru. Kromě časování ventilů bylo vylepšeno i sání a omezovač otáček se posunul z původních 8350 na 8500 min-1. Nový je i výfukový systém, který váží o 20% méně a i díky tomu se celková hmotnost vozidla nepřehoupne přes 1,6 tuny.
Výkon vzrost o 40 koní, tedy na celkových 740 (544 kW) při 8400 otáčkách za minutu. Pohon na všechny čtyři kola přeneseme prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky Haldex, která má odezvu neuvěřitelných 50 milisekund. S tím jsou spojeny i další zajímavé parametry:
Zrychlení 0 – 100km/h: 2,9 s
Maximální rychlost: 350 km/h
Ke standardním jízdním módům Sport, Strada a Corsa přibyl režim Ego, jenž nám umožní vlastní kombinaci jednotlivých částí vozidla.
Systém řízení zadních kol
Vůbec poprvé se na sériově vyráběném Lamborghini objevuje řízení zadní nápravy. To je označeno zkratkou LRS (Lamborghini Rear-wheel Steering). To umožní vozu větší stabilitu i při vyšších rychlostech, kdy se zadní kola budou natáčet ve směru jízdy s těmi předními. V nižších rychlostech se budou natáčet ve směru opačném, což nám umožní co nejlepší jízdu ve všech směrech.
Tyto změny si vyžádaly i nové nastavení podvozku. Karbon-keramické brzdy najdeme už v základu, stejně tak i speciálně vyrobené pneumatiky Pirelly P (vpředu: 255/35 ZR 20, vzadu: 335/30 ZR 21).
Lamborghini spolu s uveřejněním vozu přišlo i s cenou, která se pohybuje kolem 281 555 eur, což je v přepočtu 7,6 milionu korun.
Foto: Lamborghini