Ferrari 812 Superfast: nový nástupce F12 si to valí do Ženevy
Původní F12 byla důkladně přepracována k vytvoření nového, ještě lepšího typu. Na svět přichází Ferrari 812 Superfast a jedná se zatím o nejsilnější silniční dvanáctiválec v historii Ferrari.
Ferrari 812 Superfast, nástupce Berlinetta a modelů TDF, je ještě vymazlenější, než jsme si mysleli. Oproti svému předchůdci si polepšil o celých 60 koní a světu se poprvé ukáže letošního března v Ženevě. K dispozici je i nová barva - Rosso Settanta - u příležitosti 70. výročí prvního Ferrari V12.
Jak rychlé je Ferrari 812?
Označení Superfast v názvu modelu je samo o sobě dobře vypovídající. Tento miláček udělá z 0 na 100 km/h za pouhých 2,9 sekundy (což je ještě o dvě desetiny dříve než u posledního modelu F12) a dosahuje nejvyšší rychlosti 340 kilometrů v hodině. Výkon nám vyvrcholí při 8500 otáčkách, zatímco maximum kroutícího momentu přijde už v 7000 otáčkách. K tomu nám dopomůže i velmi přijatelná hmotnost vozidla, která činí 1525 kilogramů, a to bez provozních kapalin a bez řidiče. Rozložení hmotnosti je 47/53 - vepředu/vzadu.
812 je vůbec první z řady modelů Ferrari, které je obohaceno o elektrický posilovač řízení EPS a celkově pátý v generaci systému SSC (Side Slip Control). K obratnosti naopak přispěje vylepšená verze natáčecí zadní nápravy, která je převzata ze speciálního modelu F12tdf.
Nejvýraznější proměnou oproti poslednímu modelu prošla záď, kde se díky novým nasávačům vzduchu klade důraz na aerodynamiku. K povšimnutí stojí i čtveřice zadních světel a také čtyři koncovky výfuku. Interiér auta moc změn nečítá, za zmínku stojí zcela nový volant a pozměněné přístrojové spínače.
Kromě slavnostního uvedení vozu v autosalonu v Ženevě se dovíme i mnoho dalších věcí. Jednou z nich bude i cena vozidla, která by se měla pohybovat kolem 8 milionů korun, avšak může se vyhoupnout ještě mnohem výše.
Foto: carmagazine