Elektrický hypersport Aspark Owl prokázal své schopnosti. Stovku udělá pod dvě sekundy
Rychlý a zběsilý. Dostat se z klidu na 100 km/h pod neskutečně nízkou hranici, jež představují dvě sekundy, by se komukoliv mohlo zdát nemožné, ovšem tento tajuplný japonský elektromobil to podle všeho zvládl s naprostým přehledem. Owl, což v překladu znamená sova, se podrobil rovnou dvěma testům a oba převedly pouhá slova do reality.
Aspark Owl zažil svou světovou premiéru na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde již v té době (i když jenom na papíře) nadchl svými extrémními výkony. To, co se zpočátku jevilo jako prostý žert, který nám říkal, že maximální rychlost si nikde ve světě moc neužijeme, zato v pořádném zrychlení nám nic nebrání, se později prokázalo jako skutečnost. Nepříliš známá japonská automobilová společnost věnující se výrobě automobilů teprve od roku 2014 ohromila svět elektrickým supersportem, u něhož bychom se klidně mohli domnívat, že vznikl za jediným účelem - pokořit bájné rekordy o zrychlení.
Pokud se podíváme pod kapotu, vůz pohání pouhých 430 koní (320 kW), což je na poměry dnešních supersportů opravdu velmi skromné číslo, ale zároveň díky velké míře použití karbonu váží neuvěřitelných 850 kilogramů. Když se tedy Owl dostavil ke svému oficiálnímu živému vystoupení, jež se konalo poblíž výrobní haly, zaznamenal při dvou po sobě jdoucích pokusech zrychlení z klidu na sto za 1,87 sekundy a 1,92 sekundy. Zdali to sledují výrobci takové Tesly Roadster, která se na papíře chlubí zrychlením z nuly na sto za 1,9 sekundy, ovšem na svůj oficiální test stále čeká, možná by autu mohli přichystat nějakou další vychytávku navíc, pokud tento rekord chtějí opět překonat.
Ačkoliv veškeré důležité výrobní detaily si automobilka nechává zatím jenom pro sebe, ze svého prohlášení jasně plyne, že hlavní důraz kladla na velice propracovaný elektrický pohonný systém, výtečné aerodynamické vlastnosti, nízkou hmotnost a v neposlední řadě také nízkou výšku (99.06 centimetru). Klíčem k úspěchu byly mimo jiné i předem zahřáté pneumatiky (tzv. slicky), o jejichž použití se nejprve dost spekulovalo, ale nakonec se mohly pyšnit skvělou přilnavostí.
Do dvoumístného interiéru se dostaneme prostřednictvím vzhůru výklopných dveří, kde po usednutí moc techniky nečekejme. Veškeré zatěžovací doplňky zůstaly schované někde v garáži, a tak to zůstane i nadále. Do prodeje by mělo zamířit přesně 50 unikátních kousků a další várky se možná, což zatím není vůbec jisté, dočkáme po letních/podzimních testech, během nichž se pokusí automobilka zařadit do oběhu klasické silniční pneumatiky. Každý jednotlivý kousek rekordního Owlu by nás měl vyjít na necelých 89 milionů korun.