Dodge Challenger Demon; extrémně výkonný pekelný stroj
Klasický model Dodge Challenger je na trhu už pěkně dlouhou dobu, a o to více se dalo čekat, že příjde s něčím neočekávaným. Nová generace nabídne ještě výkonnější verzi, než je jeho předchůdce Dodge Challenger SRT Hellcat. Jestli vám bylo 717 koní málo, co teprve přinese tahle pekelná hračka?
Zbývá jen pár okamžiků, kdy bude vůz oficiálně představen v New Yorském autosalonu (14. dubna do 23. dubna) a spolu s tím nám budou i odhaleny podrobné informace týkající se vlastností vozu. Napínavě se však očekává, že model Demon Challenger bude zase o něco lepší než současně nejsilnější Dodge Challenger Hellcat. V tom se skrývá nějaká čertovina, nebo ne?
To ovšem vyvolalo velké pozdvižení, protože Hellcat v sobě ukrývá motor 6.2 HEMI o výkonu 527 kW (717 koní), což už je pořádná porce. A nyní máme jít ještě dál? Tohle je prostě americký styl. Dodge Challenger chce pořádně usmažit pneumatiky. Démon má být lehčí, a tím pádem i mnohem rychlejší. Dokonce se spekuluje, že bude zaměřen čistě na nejsilnější akceleraci na přímé ploše vůbec. Můžeme tedy očekávat pohon na všechna čtyři kola a další vychytávky.
Všeobecně očekávanou novinkou je brzda u převodovky. Řešení vzniklo ze závodů dragsterů, tedy monster aut závodících mezi sebou ve zrychlení, kde by přešlapování z brzdy na plyn znamenalo časovou prodlevu. Samotný výstup z převodovky vyšle na kola vesměs pěkelný otáčivý moment, a to bez toho, aby se auto pohnulo. Odbrždění pak proběhne pomocí páčky za volantem, což je rozhodně rychlejší, než přešlapování z brzdného pedálu.
Mezi další vychytávky se dá řadit i torque reserve launch system, který u kompresoru zvýší plnící tlak, aby mohla být naplněna výkonnová rezerva. Spolu s lehčími předními koly a odlehčenou přední brzdou bude větší část hmotnosti soustředěna právě na zadní nápravu a my se můžeme těšit na obzvlášť jedinečný zvuk při startu vozidla, který při rozjezdu dostane plnou palbu.
Dodge Challenger Demon dbá na perfektním rozjezdu a parádním výkonu. To nás (bohužel) ve standardní výbavě připraví o zadní sedačky i sedadlo spoluřidiče. Je možné, že se budou dát pořídit za příplatek, ale do odhalení zatím není nic jasné. Co je jasné, že se máme rozhodně na co těšit, spekuluje se o výkonu až 757 koní, což z auta udělá pořádný peklostroj.
FOTO: dodge