Bugatti Chiron: auto, které překoná své vlastní rekordy
Dlouhé čekání je u konce. Po Bugatti Veyron, který sám drží rychlostní rekord a dodnes jej nikdo jiný nedokázal překonat, přichází jeho nástupce. Bugatti Chiron se má stát nejrychlejším vozem planety.
Bugatti se příští rok pokusí o překonání světového rychlostního rekordu na zkušební dráze v Ehra-Lessien. Prozatím mu bylo dáno omezení, které vozu nedovolí jet více než 420 kilometrů v hodině. Omezovač byl „prý“ nainstalován kvůli bezpečnosti. Ve vyšší rychlosti by to totiž pneumatiky nemusely vydržet, a tak si na oficiální testy musíme ještě chvíli počkat. Ale již teď působí celá automobilka velmi sebevědomě a není se čemu divit. Na vývoj i odhalení se čekalo opravdu dlouho a výsledek určitě musí stát za to.
Mnoho vozů se pokusilo překonat rychlostní rekord, ale ani zvučná jména jako McLaren, Ferrari nebo Porsche nakonec nepřišla s modelem, který by v této disciplíně vyšel vítězně. To vše až na Bugatti Chiron, jenž bude schopný překonat své vlastní rekordy. V jeho útrobách se schovává kompletně přepracovaný osmilitrový šestnáctiválec a už nyní je prvním vozem, co dokáže přenést svůj výkon (neuvěřitelných 1500 koní) a točivý moment (1600 Nm) na silnici. To vše prostřednictvím dvouspojkové sedmistupňové převodovky a pohonu na všechna čtyři kola. Díky těmto údajům je zřejmé, že zrychlení z nuly na stovku nebude trvat déle než 2,5 sekundy, z nuly na dvě stě za 6,5 sekundy, na tři sta dokonce už po 13,6 sekundách. A to vše při pro supersporty těžké váze necelých dvou tun. Jako by tím Chiron chtěl popřít fyziku. I po zrušení omezení rychlosti má společnost v plánu trumfnout hranici atakující 460 kilometrů v hodině a nebrání se jít ještě výš.
Kromě testu bude vyzkoušena i zajímavá novinka, která by mohla trhnout další světový rekord. Wolfgang Dürheimer, šéf stáje Bugatti, by rád při testu rychlosti potvrdil i svá slova, kde tvrdí, že Bugatti Chiron bude schopný nejen zrychlit na 400 km/h, ale i zastavit, a to vše v čase pod jednu minutu. S tímto hypervozem chtějí otestovat své vlastní limity a svědomitě prohlašuje, že rekordy přijdou, otázkou je jen o kolik. Důvěra je podmíněna i faktem, že při maximální rychlosti spálí celou nádrž do 9 minut, Veyronu to trvalo o tři minuty déle.
Po estetické stránce se Chiron dost podobá svému předchůdci. V novém modelu si více pohráli s detaily. Rysy jsou více dramatičtější, k dispozici jsou i LED světla, aktivní aerodynamika, šest koncovek výfuku či speciální pneumatiky. Nově byl namontován elektrický posilovač řízení upevňující charakteristiku vozu nebo také pět různých nastavení podvozku. Důraz v novém modelu se kladl především na výkon. I když nás oficiální testy teprve čekají, v současné době při limitovaném počtu kusů (500) jich byla prodána více než polovina. Lidé extrémní výkony Bugatti prostě milují a věří jim v pokračování na absolutní špičce.
FOTO: carmagazine