Bentley Continental GT - královský letec
Faceliftový symbol ladnosti - moderní, lehčí a silnější, jak se na novou generaci automobilové šlechty sluší - to je Bentley...
Bentley Continental GT dostal novou příď s větší maskou, diodovou optikou předních světlometů a zdůrazněným rozdílem ve velikosti vnějších a vnitřních světel (analogie s Mulsanne je víc než zřejmá). Z Mulsanne je převzatý také tvar víka zavazadlového prostoru a grafika nových zadních světel.
Změn je ale mnohem více. Bentley do značné míry sází na techniku zpracování hliníku nazvanou Superforming – lisování komplikovaných tvarů za tepla. Touto cestou jsou vyrobeny například přední blatníky a zadní kapota. Při čelním pohledu zaznamenáme dva páry nových LED světlometů jakoby obklopené drahokamy a zasahující do rozšířených blatníků, nový je též celý segment nárazníku kombinovaného se spoilerem. Rám masky chladiče navazuje na linie kapoty a ve své spodní části nese poznávací značku. S podobnou stylizací se setkáváme také na zádi vozu. Také zadní blatníky byly poněkud rozšířeny a hostí ostřeji řezané sdružené svítilny. Rozšíření blatníků pochopitelně není samoúčelné, rozchod kol totiž nabyl o 41 mm vpředu a o 48 mm vzadu. Současně s tvarovou evolucí se zlepšila aerodynamika. Výsledkem je součinitel odporu 0,33 a také nižší (a vyrovnaný) vztlak na obou nápravách. Toho bylo dosaženo jak tvarovými korekcemi, tak i novým řešením podběhů a přídavnými aerodynamickými prvky kolem výfukového potrubí. Přenos momentu na kola zajišťuje šestistupňová automatická převodovka ZF 6HP28 s funkcí Quickshift (odpojení zapalování při řazení nahoru a naopak zvýšení otáček při podřazování). Tato vylepšená verze potřebuje k přeřazení jen 200 ms a výrazně se u ní zrychlilo podřazování o dva stupně. Pohon všech kol nově pracuje s poměrem 40:60 veprospěch zadní nápravy, což zaručuje lepší ovladatelnost a požitek z jízdy, než tomu bylo s dosavadním 50:50. Co se týče výkonu, zvýšil se ze 412 na 423 kW a točivý moment z 650 na 700 Nm. Šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 583 koní (429 kW) a je schopný spalovat E85. Auto je o 65 kilogramů lehčí než dřív a na stovku zrychlí za 4,6 sekundy.
V interiéru našla místo moderněji tvarovaná palubní deska s novým navigačním systémem, který má dotykovou obrazovku, funkce Google Maps a 30GB disk. Audiosystém Dirac Dimension pochází z prémiové řady Naim for Bentley. Nová sedadla v designu Cobra poskytují silnější boční vedení a díky upravenému tvaru opěradla se zvětšil prostor pro nohy za předními sedadly.