Audi ukázalo své nejostřejší kupé, nová verze TT RS nabídne 400 koní
Audi přichází s nově vyvinutým pětiválcovým motorem, který přináší opravdu výjimečný zážitek z jízdy za doprovodu velmi působivého zvuku. Auto, jehož značku reprezentují čtyři kruhy, nabídne doposud nejostřejší verzi TT. Poprvé jsme se s vozem mohli setkat na autosalonu v Pekingu.
Model TT RS je vrcholným provedením německé automobilky Audi, která se zabývá výrobou těch nejluxusnějcíh vozů. Už z prvního pohledu na nás vůz mohl zapůsobit řadou charakteristických prvků, mezi nimiž se skvěle vyjímá atraktivní přední nárazník s otvory pro sání vzduchu. Estetický dojem správně doplňuje zadní křídlo upevněné na dvou sloupcích nebo profilová vložka difuzoru se čtyřmi vertikálními žebry. Specifický je i odstín barvy karoserie a dojem sportovního vozu umocní sportovní sedačky, k nimž ladí i palubní přístroje - virtuální kokpit.
Samotné srdce vozu tvoří 2,5litrový pětiválec o výkonu rovných 400 koní (294 kW) a maximální točivý moment 480 Nm. Hnací síla putuje na vozovku přes všechna čtyři kola prostřednictvím automatické sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Manuál v nabídce nebyl zveřejněn. Přijatelná je i hmotnost vozidla, která činí 1440 kilogramů a díky tomu dokáže Audi TT RS zrychlit z nuly na sto za pouhých 3,7 vteřin. V rámci bezpečnosti jízdy byl implementován elektronický omezovač rychlosti, který nám nedovolí jet více než 250 km/h. Na přání však jde tuto hranici posunout o dalších 30 km/h.
Ovládací rozhraní Audi se plně soustředí na řidiče a na jejich co největší pohodlí. Všechny důlěžité funkce jde ovládat během řízení, aniž byste museli dát ruce pryč z volantu. Součástí standardní výbavy je i sportovně laděný volant s možností volby dvou jízdních režimů, které se projeví i na LCD displeji Audi virtual kokpitu zobrazujícího všechny potřebné informace. Napříkad ve sportovním režimu zde dominuje centrální otáčkoměr a další parametry o výkonu vozu.
Současný model má oproti svému předchůdci rovněž o něco níž podvozek a za menší příplatek může dostat i adaptivní tlumiče s technologií Magnetic Ride. Standardně jsou na auto namontována devatenáctipalcová kola s předními ocelovými kotouči.
V Evropě se tento model začal prodávat na podzim. Na kupé byla nalepena cenovka na 66 400 eur, což dělá v přepočtu 1,8 milionu korun.
FOTO: carmagazine.co.uk