Audi ukázalo své nejostřejší kupé, nová verze TT RS nabídne 400 koní

Audi přichází s nově vyvinutým pětiválcovým motorem, který přináší opravdu výjimečný zážitek z jízdy za doprovodu velmi působivého zvuku. Auto, jehož značku reprezentují čtyři kruhy, nabídne doposud nejostřejší verzi TT. Poprvé jsme se s vozem mohli setkat na autosalonu v Pekingu. 

Model TT RS je vrcholným provedením německé automobilky Audi, která se zabývá výrobou těch nejluxusnějcíh vozů. Už z prvního pohledu na nás vůz mohl zapůsobit řadou charakteristických prvků, mezi nimiž se skvěle vyjímá atraktivní přední nárazník s otvory pro sání vzduchu. Estetický dojem správně doplňuje zadní křídlo upevněné na dvou sloupcích nebo profilová vložka difuzoru se čtyřmi vertikálními žebry. Specifický je i odstín barvy karoserie a dojem sportovního vozu umocní sportovní sedačky, k nimž ladí i palubní přístroje - virtuální kokpit. 

Samotné srdce vozu tvoří 2,5litrový pětiválec o výkonu rovných 400 koní (294 kW) a maximální točivý moment 480 Nm. Hnací síla putuje na vozovku přes všechna čtyři kola prostřednictvím automatické sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Manuál v nabídce nebyl zveřejněn. Přijatelná je i hmotnost vozidla, která činí 1440 kilogramů a díky tomu dokáže Audi TT RS zrychlit z nuly na sto za pouhých 3,7 vteřin. V rámci bezpečnosti jízdy byl implementován elektronický omezovač rychlosti, který nám nedovolí jet více než 250 km/h. Na přání však jde tuto hranici posunout o dalších 30 km/h. 

Ovládací rozhraní Audi se plně soustředí na řidiče a na jejich co největší pohodlí. Všechny důlěžité funkce jde ovládat během řízení, aniž byste museli dát ruce pryč z volantu. Součástí standardní výbavy je i sportovně laděný volant s možností volby dvou jízdních režimů, které se projeví i na LCD displeji Audi virtual kokpitu zobrazujícího všechny potřebné informace. Napříkad ve sportovním režimu zde dominuje centrální otáčkoměr a další parametry o výkonu vozu. 

Současný model má oproti svému předchůdci rovněž o něco níž podvozek a za menší příplatek může dostat i adaptivní tlumiče s technologií Magnetic Ride. Standardně jsou na auto namontována devatenáctipalcová kola s předními ocelovými kotouči. 

V Evropě se tento model začal prodávat na podzim. Na kupé byla nalepena cenovka na 66 400 eur, což dělá v přepočtu 1,8 milionu korun. 

FOTO: carmagazine.co.uk

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky