Třetí generace Toyoty Century je ještě elegantnější

Není asi žádným překvapením, že je nabídka Toyoty v Japonsku o dost bohatší než u nás, a proto se ani nemůžeme divit, že se tam na místní smetánku nyní usmívá již třetí generace tzv. císařského vozu.

První model Toyoty Century byl světu představen v roce 1967 a od té doby si jindy královské auto vždy věrně plnilo své služby. První verze se vyráběla dlouhých třicet let, druhá pak dvacet a teď je na řadě, aby se nám pochlubila svou výjimečností také ta třetí.

Tradice pokračuje i nadále, a tudíž na přídi auta nenajdete jeho klasické logo, nýbrž vyrývané. Toto tvrzení platí doslova a lidem, kteří se na tom podílí, to trvá šest týdnů, než je dílo dokončeno.

V druhé řadě pro nás může být zajímavosti, že speciální (převážně) černý lak má sedm vrstev, přičemž když se každá vrstva aplikuje, je k tomu zapotřebí zvláštní techniky leštění. Vše jest podřízeno tomu, abychom ve finále měli vždy co nejhladší povrch.

Zaměříme-li se na celkovou nabídku, ta disponuje až čtyřmi různými barvami. Kromě černé tedy zde najdeme i červenou, stříbrnou a modrou.

Pod kapotou se nám nyní schovává vidlicový osmiválec o objemu pěti litrů, který je naladěn na 280 kW a 510 Nm točivého momentu.

Nutno však podotknout, že se jedná o hybridní pohonný systém, takže zde najdeme ještě elektromotor, jenž přidává dalších 165 kW.

Kdo by měl zájem si koupit, bude muset vyjet z Evropy do Země vycházejícího slunce, kde v přepočtu na naši měnu zaplatí za auto se základní výbavou přibližně 4 miliony korun. Jak je nám totiž známo, na Starý kontinent se Century nedováží.  

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky