Copak to tu máme za krasavce? Modernizovaný Ford GT350 ukazuje svou tvář

Model GT350 je hlavně v zemi za velkou louží už jakousi legendou a právě proto se všichni těšili, až bude světu představena nová upgradovaná verze. Ta je sice skvostná na pohled, ale pod kapotou se nám toho moc nezměnilo.

V každém případě by to nemělo ničemu vadit, jelikož se jedná o další oficiální přírůstek do již tak bohaté rodiny. V jeho popředí nyní nově stojí zadní křídlo, jež má oproti svému předchůdci zcela nový tvar, a kdo upne svůj zrak na pneumatiky, spatří silnější vzorky.

Zajímavostí je, že se kladl důraz na lepší aerodynamiku, což je u sportovnějšího provedení asi zřejmé. Se zvýšeným přítlakem se nám částečně uzavřela i jindy specifická maska chladiče, jejíž přínos s ohledem na chladící výkon se vůbec nezměnil.

Jak už bylo naznačeno, pod kapotou se s ničím novým nesetkáme. Dá se tedy počítat s atmosférickým osmiválcem o objemu 5,2 litrů, jenž nám dodává výkon o hodnotě 392 kW (přibližně 533 koní) a 581 Nm maximálního točivého momentu.

Sportovní zaměření se dotklo také interiéru, kde nyní máme o něco lehčí výbavu. Dle dostupných informacích se případní zájemci, jichž v Česku nebude mnoho, mohou také těšit na magneticky ovládané tlumiče a speciální pružiny.

A proč těch zájemců nebude na našem území mnoho? Mustang je model, s nímž se tady ani prakticky nesetkáme, jelikož se sem oficiálně nedováží. Na druhou stranu „neoficiální“ objednávky jsou sice možné, ale zase jich není tolik.

K tomu všemu, co víme, zbývá už jenom dodat, že součástí příplatkového balení jsou vrtané okruhové brzdy či nějaké další drobné vizuální úpravy.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky