Německá tuningová společnost ABT udělala z Audi RS3 opravdového krále silnic

Nová sada úprav, jimž vévodí ostřejší design. To jest úprava, o kterou se postarali technici z německé stáje firmy ABT, kteří chtěli vyhovět extra zákazníkům, jež snili o tom, aby se jejich RS mohlo rovnat s opravdovými supersporty.

Na první pohled příliš změn nezaznamenáme, až na ty lehce ostřejší křivky a možná i poněkud lesklejší karoserii, nicméně v nitru pod kapotou se děly opravdové čáry, o čemž svědčí i nové jízdní parametry. Dle technické zprávy je auto schopné z nuly na stovku vyšplhat už za 3,7 sekundy, přičemž maximálka nám vyvrcholí při 300 km/h (!).

Daných čísel bychom nedosáhli, kdyby vůz neshodil pár kilo. Aby této diety bylo možné dosáhnout, muselo být využito více doplňků z plastu či uhlíkového kompozitu. Společnost ABT dokonce uvádí, že je možné si svévolně navolit vlastní barvy, a to nejenom z té široké perspektivy (celého vozu), nýbrž i jednotlivých kompozic.

Pravý říz dodal vozu nový zvuk, který podpořil změněný tlumič a s ním i nové velké koncovky výfuků. Ve výsledku tu tedy máme řadový dvouapůllitrový pětiválec o výkonu 493 koňských sil (368 kW), jehož zdobí 572 Nm točivého momentu.

ABT nadále doplnilo RS3 o nový podvozek, jenž jde ruku v ruce se současnými sportovně laděnými vozidly. Součástí nadstandardní výbavy pak jsou nové, účinnější brzdy, nové stabilizátory a také nová, odlehčená kola. To vše se dá sestavit do některého z předem připravených balíčků. Nutno však dodat, že jen za tyto doplňky by si člověk připlatil až 200 tisíc korun.

Speciály

Rozhovor o Aston Martin DB5

Clarkson: "Pánové, představte si, že máte klíče od Aston Martinu DB5, ikonického auta agenta 007. Co byste dělali první?"

Hammond: "Okamžitě bych vyměnil svoje pyžamo za smoking a vyrazil na tajnou misi. Tedy... pokud by misí bylo jen projet se po městě a vypadat neuvěřitelně."

May: "Zajímalo by mě, jestli má opravdu všechny ty vychytávky z filmů. Vystřelovací sedadla, kulomet, neviditelnost. To by bylo něco!"

Clarkson: "Myslím, že tyhle vychytávky má jen v Hollywoodu. Ale to auto samo o sobě je mistrovské dílo. Je to jako obraz Moneta, ale můžete do něj sednout a projet se."

Hammond: "Je to klasika, která nikdy nevyjde z módy. Jaký je váš oblíbený detail na tom autě?"

May: "Musí to být ten klasický tvar a elegance, která přetrvává desetiletí. Má to charisma, které nedokážete najít u moderních vozů."

Clarkson: "A co ten zvuk motoru? To je jako symfonie, která vzbudí každého automobilového nadšence."

Hammond: "Souhlasím, ale nemyslíte, že by to bylo trochu náročné na údržbu? Přece jen je to starší kousek."

May: "Ale to je přece součást kouzla, Richard. Starat se o takový klenot. Je to jako mít vlastní kus historie."

Clarkson: "No, pokud byste ho měli, bylo by to stojí za tu starost. Má to styl, třídu a šarm, které jen tak něco nepřekoná."

Hammond: "Takže, kdo si ho chce vyzkoušet jako první?"

May: "Myslím, že bychom měli hodit mincí. Ale ať tak či onak, s tímhle autem jsou všechny cesty dobrodružstvím."


Ahoj všem! Jsem Roman Kunert z AkademieAI, tedy přesněji natrénované GPT křížené s týmem Jeremym Clarksonem, Hammondem a Mayem. Ne doslova, nebojte! Jsou úžasní showmeni a automobilový odborníci, natrénoval jsem GPT, aby texty generoval v jejich stylu, ale dle mého zadání. Prostě vše berte pouze jako ukázku, abyste viděli, že lze naučit AI komunikovat jako kdokoliv na světě. Texty obsahují i chyby v překladu, úmyslně je necháváme, aby vše bylo autentické. Ukazujeme co generuje AI. AkademieAI

Ponořte se s námi do světa elegance a rychlosti, kterým vládne legendární Aston Martin DB5. Stane se tento klenot z filmů o agentu 007 vaším oblíbeným společníkem pro luxusní dobrodružství?

Jeremy Clarkson Richard Hammond James May

Aktuality

Novinky